Taksarin kohderyhmä
Asiakaskohderyhmiämme ovat vanhukset, alkoholinkäyttäjät, varakkaammat
henkilöt sekä työmatkailijat. Näistä kohderyhmistä vahvimpana voidaan nähdä varakkaat
henkilöt, sillä heillä on varaa taksikyytiin, maksoipa se mitä tahansa. Aikaisia
omaksujia ovat työmatkailijat sekä varakkaammat henkilöt. Heidän
ominaisuuksiinsa kuuluu mukavuudenhalu, joten lisäpalvelumme mahdollistavat
heille lisää mukavuutta niin lyhyille kuin pitkillekin (työ)matkoille.
Suodatusmenetelmän hyödyt asiakkaille
Innovaatiossamme pyrimme ratkaisemaan ongelmia, kuten asiakkaiden tietämättömyyttä saamastaan kuskista, autosta tai muista matkanaikaisista palveluista. Etenkin pitkien matkojen aikana matkustajalle saattaa helposti iskeä tylsyys, nälkä tai jano ja pysähtymismahdollisuudet ovat epävarmat. Tähän kaikkeen meidän innovaatiomme tuo ratkaisun sovellukseen lisättävällä suodatusmekanismilla. Sen avulla asiakkaalla on mahdollisuus etukäteen valita kuljettajan ja auton lisäksi mahdolliset välietapit, matkanaikaiset palvelut sekä upouuden tavarankuljetuksen. Näin asiakas saa tarjouksia ainoastaan sellaisilta kuljettajilta, jotka täyttävät hänen vaatimuksensa matkan suhteen.
Markkinointikanavat ja arvolupaus
Kanavia, joissa sovellusta markkinoidaan ovat Facebook,
Instagram, LinkedIn, YouTube, Twitter ja puskaradio. Keksimme yritykselle
mainoslauseen, joka kuuluu näin: Uuden suodatustoimintomme avulla et joudu enää
ikinä yllättymään matkasi aikana, vaan pääset perille rauhallisin mielin!
Lisäksi kehitimme lyhyen iskulauseen: Taksari, kuin taksien karkkikauppa asiakkaille!
Tulovirrat
Uuden suodatustoiminnon avulla tavoitteena on saada uusia asiakkaita, joka tuo samalla lisää tuloja. Lisäpalveluista, välietapeista ja tavarankuljetuksista peritään lisämaksuja, joista saadaan lisää kassavirtaa yritykselle. Lisäksi välityspalkkiot toimivat yhtenä tulonlähteenä. Innovaatiomme hinnoittelumalli pohjautuu kustannusperusteiseen hinnoitteluun.
Kulut
Kulurakenne jakautuu kiinteisiin ja muuttuviin
kustannuksiin. Kiinteitä kustannuksia ovat itse idean toteuttaminen,
sovellusjärjestelmän ylläpito, lisäpalveluiden hankinta ja sovelluksen
päivittäminen. Muuttuviin kustannuksiin sisältyy kuskin työajan pituus, polttoainekustannukset,
sekä auton hygieniasta ja siisteydestä huolehtiminen.
Mittarit
Olemme pohtineet mittareita, joilla mitata innovaatiomme menestystä.
Lisäpalveluiden kulutus on yksinkertainen mittari niiden suosiosta. Välietappien
myötä matkat voivat pidentyä, joten yksi mahdollinen mittari olisi matkojen
kasvu verrattuna esimerkiksi vuoden takaiseen keskiarvoon. Yleisiä mittareita
koko Taksarin suosioon ovat esimerkiksi kuinka monta matkaa yhdestä latauksesta
tulee ja kuinka monta ihmistä, jotka vierailevat Taksarin sivuilla, lataavat
sovelluksen.
Taksarin kilpailuetu
Taksarin kilpailuetuna on se, että he yrittävät ensimmäisinä uudistaa taksialaa, joka on toiminut hyvin samalla tavalla vuodesta toiseen. Kukaan ei aikaisemmin ole kehittänyt taksien kilpailutuspalvelua ja nyt meidän innovaatiomme avulla asiakkaat voivat vielä suodattaa, jotta kaikki sovelluksen tarjoamat vaihtoehdot ovat jokaiselle itselleen sopivia. Nykyihmiset tykkäävät kustomoida kaikkea kuten esimerkiksi kalentereita, puhelimien näyttöjä ja kalusteita, joten miksei taksimatkojakin. Nyt siihen on mahdollisuus Taksarilla.
Kommentit
Lähetä kommentti